چرا چرا چرا – پرونده فینتکی

پایان هفته روزهای میانی آخرین ماه سال 95 با حضور در دومین دوره مسابقه فین تک سپری شد. رویدادی که برد و باخت در آن از دید من اهمیت ندارد. تنها چیز مهم گسترش دادن دایره ارتباطات و یاد گرفتن هستش.

در این پست تصمیم دارم یکی از چیزهای با ارزشی رو که یاد گرفتن بیان کنم.

چرا چرا چرا

محمد شکاری از یکی از اون آدمهایی بود که توو این دوره بیشتر باهاش آشنا شدم. در حقیقت محمد مدیر کسب و کار ایده تیممون بود. محمد تا الان چند تا ایده از 0 تا 100 رو راه اندازی کرده و یک مخزن خوب برای یادگیری هستش. در حقیقت یک case study عالی برای من بود.

هر چیزی که به محمد گفته میشد یک واکنش ازش تحویل میگرفتی: چرا.

این چراها باعث میشد تا مساله شکافته تر شود، عمق بهتری پیدا کند، زوایای پنهان آن آشکار شود و … . از قول استاد شعبانعلی در پادکست دوم مهارت تصمیم گیری (حل خلاقانه مساله) صورت مساله خوب تمام جواب است. شما اگر یک مساله رو در100 کلمه بیان کنید فقط یک مساله کلی دارید. اگر شد 500 کلمه بخشی از جواب را هم در آن قرار داده اید… به همین ترتیب اگر کلمات بیشتری از مساله ارائه بدهید جواب را تا حد قابل قبولی مشخص کرده ایم.

به دنبال یک عکس مناسب برای کاور اول متنم میگشتم که نمیدونم این گوگل از خدا بی خبر چرا چنین چیزی رو پیشنهاد داد:

why how what

why how what

انگار می دونست من برای چی اومدم اینجا :/

بنظرم محمد داشت چنین تکنیکی رو روی ما پیاده میکرد؛ جواب هم داد! به شما هم توصیه می کنم تو مسایل روزمره تا کسب و کارهایتان از این روش استفاده کنید.

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید